Civilkomp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CivilKomP

1%-os szemináriumok

Hogyan lehet hatékonyabb a civilek kampánya? Médiakapcsolatok, stratégiák, eszközök, amelyeket érdemes alkalmazni a három ismert adózási időszak során (január 31., február 15. és május 20.)

A jelentkezési lap innen letölthető

 

A munkakonferencia ajánlása civileknek, médiaszereplőknek használatra röviden, közérthetően – az 1%-os rendelkezésről

 

Egyből kétszer ad az 1 %        5 pontja

EGYBŐL KÉTSZER AD

1.      Rendelkezzünk az adónk          1 %-áról!

2.      Adni és kapni jó

3.      Nem pénzbe, csupán odafigyelésbe kerül

4.      Mi döntünk, igazságosabb társadalmat építünk

5.      Sok kicsi sokra megy


1. Rendelkezzünk adónk 1 %-áról

Az adózási időszak kedves “kötelessége”, éljünk vele. A már befizetett személyi jövedelemadónk 1% -áról rendelkez(het)ünk.

 

2. Adni és kapni jó

Mindannyian szeretünk adni, az adományozás nemes gesztus. Most rajtunk a sor, hogy majdan kapjunk.

 

3. Nem pénzbe, csupán odafigyelésbe kerül

Az SZJA 1%-ával úgy ad(hat)unk, hogy nem kell újabb pénzt áldoznunk, nem növekszik ezzel az összeggel adóalapunk sem.

 

4. Mi döntünk, igazságosabb társadalmat építünk

Mi döntjük el kinek adunk. Rendelkezésünkkel kétszer is beleszól(hat)unk az államiköltségvetésbe. Az újraelosztás során közvetlenül juttatunk támogatást annak a szervezetnek,amelyiknek munkáját fontosnak tartjuk. Rendelkezésünkkel pályázati alapot is képezünk,amelyből a kormány támogatja a civileket.

 

5. Sok kicsi sokra megy

Akik személyi jövedelemadót fizetünk – bármilyen keveset is -, jogot szerzünk a közjó szolgálatában álló civil társadalom közvetlen anyagi támogatására. Ez a támogatás a civilek működéséhez szükséges, ezért azt köszönettel fogadják.

 

 

 

"EGYBŐL EGYENLŐBB" MUNKAKONFERENCIA

2006.01.13.

MÚOSZ

 

PROGRAM

 

10.00 – 12.30  VITAINDÍTÓ ELŐADÁSOK

Szakmai moderátor: Dr. Bódi György nonprofit szakértő

 

Köszöntő: Dr. Eötvös Pál elnök MÚOSZ     broadband     modem

 

Bevezető, gondolatébresztő: Dr. Bódi György nonprofit szakértő      broadband     modem

 

1.            Az adományozási kultúra EU szerte, jótékonysági rendezvények, bálok, séták hatásai. Analógiák

Előadó: Dr. Talyigás Katalin EU szakértő      broadband     modem    prezentáció

2.            Az adózás és adakozás? - APEH lehetőségei az infrastruktúra kialakításában

Előadó: Balázs Eszter Ágnes főosztályvezető APEH      broadband     modem    prezentáció

3.            Integrált kommunikáció a járható út a hatékonyabb civil kampányokhoz

Előadó: S. Takács Zsuzsanna alelnök MPRSZ     broadband     modem    prezentáció

4.            Az adományozók a civilek kiemelt “ügyfelei”. Marketingeszközök alkalmazása, hatékonysága a                kampányokban - DM levelek fogadtatása, hatása  

Előadó: Bohnné Keleti Katalin főtitkár Magyar Marketing Szövetség     broadband     modem                 prezentáció

5.            Verseny az 1%-os kampányokban. Reklámesélyek az öt hónap alatt    

Előadó: Dr. Fazekas Ildikó főtitkár ÖRT     broadband     modem    prezentáció

6.            Internet lehetőségei

Előadó: Dr. Mlinarics József elnök MATISZ     broadband     modem    prezentáció

 

1. PANEL - CIVILEK MÉDIA MEGJELENÉSEI    broadband     modem    prezentáció

Szakmai moderátor: S. Takács Zsuzsanna alelnök MPRSZ

 

Témák: az 1%-os kampányok felépítése, hatása. Alkalmazott kommunikációs eszközök. Van-e elegendő írott- és elektronikus médiafelület? Lehetőségek a közterületen? Egyenlőbbek-e az esélyek a neten?

 

Résztvevők: Barna Erika szerkesztő, riporter Magyar Rádió Petőfi, Dr. Fazekas Ildikó reklámszakértő, ÖRT főtitkára, Kirschner Péter főszerkesztő-helyettes SANSZ, Kopiás Gábor alelnök Első Magyar Lobbiszövetség, Mozga Márta Anna elnök ClubNetCet Internetes Ismeretterjesztő Egyesület, Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség, Sas István reklámfilmrendező, médiaszakértő, Török László elnök ÓCSA TI Közhasznú Egyesület és Balázs Eszter Ágnes főosztályvezető APEH

2. PANEL - 1%-OS TUDATFORMÁLÁS

Szakmai moderátor: Dr. Fazekas Ildikó főtitkár ÖRT

 

Témák és prezentációk

·          “Egyből Egyenlőbb” kampányban megjelenő népszerűsítő jelképek terveinek ismertetése, tesztelése - szavazás (S. Takács Zsuzsanna)

·          A - civilek számára díjmentes megjelenési lehetőséget biztosító -“egybolegyenlobb.hu” webportál felépítésének bemutatása, feltöltések technikai bonyolítása. (Kiss Kálmán)

·          “Egyből kétszer ad” címmel 5 fontos pont megalkotása, az 1%-os rendelkezésre (Koltai Tünde)

·          A rendelkező "cédula" mint marketing eszköz és az APEH kapcsolódása a kampányhoz, egy hatékonyabb elektronikus infrastruktúra kialakítása, a rendelkező nyilatkozatok beküldésének egyszerűsítése érdekében (Balázs Eszter Ágnes)

·          A civil kampányok hangneme, felépítése, hatásai. Ki és hogyan “kommunikáljon” a civilek nevében? Javasolt retorikai elmek (Tonk Emil, Szabóné Dr. Pataky Eszter)

 

Résztvevők: S. Takács Zsuzsanna alelnök MPRSZ, Kiss Kálmán elnök FIKSZ Rádió, Koltai Tünde elnök LEOE, Balázs Eszter Ágnes főosztályvezető APEH, Bohnné Keleti Katalin főtitkár MMSZ, Tonk Emil alelnök Magyar Marketing Szövetség, Szabóné dr. Pataky Eszter tanszékvezető NYME, Tudás-marketing Alapítvány elnöke

 

SZAKMAI TÁMOGATÓK: MÚOSZ Nonprofit Szakosztály, Magyar Marketing Szövetség Nonprofit Marketing Klub, APEH, Magyar PR Szövetség, Önszabályozó Reklámtestület, Magyar InternetFigyelő, SANSZ és a szaktekintély előadók

 

 

 

 

 CivilKomP '07 - a társadalmi célú kommunikáció ötödik fóruma

 

Promotion 8. Nemzetközi marketing-kommunikációs szakkiállítás hagyományos szakmai kísérőrendezvénye

 

 

2007. október 2 - 3. Hungexpo Konferenciaközpont

Felkért fővédnök: Dr. Lamperth Mónika szociális és munkaügyi miniszter

Figyelem!

A hanganyagok Real Audio formátumúak,

melyek meghallgatása a Real Audio program

telepítése után lehetséges!

A program letöltése és telepítése után az oldalon

megjelennek a Real Audio lejátszók is!

Real Audio letöltése

 

Október 2. 10.00 -13.00 Konferencia plenáris előadásai

 

Levezető elnök: Bohnné Keleti Katalin főtitkár Magyar Marketing Szövetség  

Dr. Lévai Katalin EP képviselő köszöntője: Felértékelődik a civilek társadalomépítő szerepe

 

Egyenlő Esélyek Mindenki Számára - Európai Év 2007 nemzetközi kommunikációs kampány bemutatása nemzeti tapasztalatokkal

Előadó: Rauh Edit esélyegyenlőségi szakállamtitkár SZMM

 

Előadó: Tordai Ágnes kampányvezetője Prime Time Communications ügyvezető igazgatója

 

A társadalmi párbeszéd szereplői. Együttműködések a 2008-as "kultúrák közötti párbeszéd évében"

Előadó: Nemoda István főosztályvezető SZMM Társadalmi Párbeszéd és Civil kapcsolatok Főosztálya

 

"Nem kell hősnek lenni" - az NCA támogatással megvalósult 1%-os tudatformáló kampány bemutatása az eredmények tükrében

Előadók: Dr. Molnár Szabolcs elnök NCA Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégium és

 

Borka Balázs ügyvezető igazgató - Civil Partner az 1%-os tudatformáló kampány ügynöksége

 Csáki Roland kommunikációs és marketingigazgató WWF Magyarország

 

·    "Jóllakott kecskék és megmaradt káposzták" avagy hidak cégek és civilek között

                Előadó: Dr. Molnár Klára igazgató Magyar Adományozói Fórum

 

Növekszik-e a civilek ázsiója az 1%-os kampányokkal? Szempontok a vállalatok társadalmi felelősségvállalásában

               Előadó: Radácsi László igazgató Braun&Partners

 

"A civileket nem a reklámokban kell keresni. Hanem?" címmel végzett kutatás eredményeinek prezentálása

Előadó: Bohnné Keleti Katalin marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség főtitkára

  

 

 

Szekciók előadásai 

 

1. Civil márkaépítés

Témák: A civilek reklámjai "minősítő" erővel bírnak? Mi a szerepe a társadalmi igazságossági indexnek? Kik, hogyan és főként mennyiért kerülnek reklámokkal televízió, rádió, sajtó és közterületi felületekre? Miből finanszírozzák a civilek kampányaikat? Etikus-e reklámra költeni az adományokból? Nemzetközi tapasztalatok és az önkéntesség kommunikációs lehetőségei

Panelelőadók: Orbán Sándor Közép és Délkelet-európai Újságíró Központok Hálózatának igazgatója, Kálmán Zsuzsa az Európai Parlament kommunikációs tanácsadója, F. Tóth András igazgató Önkéntes Alapítvány Központ; Wágner János igazgató Partners Hungary, Horváth Richárd igazgatóhelyettes Magyar Adományozói Fórum; Fekete Orsolya projektigazgató Szociális Innováció Alapítvány

 

2. Civil PR - Parlamenti Közmeghallgatás

Dr. Lévai Katalin által meghonosított kihelyezett Parlementi Közmeghallgatás - módosítási indítványok a médiatörvény - társadalmi célú kommunikációt érintő - passzusaira médiaszakértőkkel, jogászokkal, civilekkel.

Témák: "Klónozható-e a Strucc" avagy "Lyukak a médiatörvényben?"

Felvetődő kérdések: növelhető a civilek bemutatását szolgáló médiafelület - műsoridő, tcr-blokk? Mit tesz lehetővé és mit akadályoz a médiatörvény?

Szakmai moderátor: Hortobágyi Éva médiaszakértő, televíziós szerkesztő-műsorvezető

 

 

3. Civilretorika

Téma: Társadalmi tudatformálás hangneme, eszközei, időbelisége, felépítése

Kerekasztal-beszélgetések

Szakmai moderátor: Barna Erika Kék Pont kommunikációs igazgató

Kerek-asztal beszélgetés résztvevői: Ambrus Kiry Noémi "Nehéz Ügyek" tréningvezető Civil Társadalom Fejlődéséért Alapítvány, Sas István reklámfilm rendező, a Kommunikációs Akadémia (KOAK) tanára, Gálik Péter kreatív-igazgató Sholz & Friends Reklámügynökség (2006-ban az  "Év reklámügynöksége" lett Magyarországon), Nebojsa Radic Open Society Institute volt kommunikációs igazgatója, nonprofit marketing tanácsadó

"Párbeszéd a fogyasztók tájékoztatásáért" - (3. MÚOSZ workshop)

Szakmai moderátor: Szigethy Emma kommunikációs szakértő, MA-Stúdió igazgatója

 

Vitaindítók - felkért hozzászólók:

Kommunikálható-e a tudatossá válás? Szigethy Emma gondolatébresztője

Reklám - vagy "társadalmi célú tájékoztatás"? Hartay Mihály ÖKO-pack Kht.

 

Kerekasztal résztvevői: Hartay Mihály ügyvezető, ÖKO-Psk Kht. dr. Mérő Éva MÚOSZ Fogyasztóvédelmi Újságíró Klub elnöke, Dr. Kathi Attila szóvivő Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Ujhelyi Kata Tudatos Vásárlók Egyesülete elnöke 


 

Civilekkel, civilekről, civilekért - a hatékonyabb kommunikációért

CivilKomP ’06

A társadalmi célú kommunikáció negyedik fóruma

2006. november 9. Parlament, Budapest

Fővédnök: Kiss Péter szociális és munkaügyi miniszter

  

A plenáris előadások és a záróplenáris hanganyaga itt meghallgatható.

 

Helyszín: Parlament

 

Szakmai moderátor: Kirschner Péter újságíró, a SANSZ főszerkesztő-helyettese

 

Kiss Péter miniszter fővédnöki köszöntője

Szekcióvezetők rövid összefoglalója, zárszó  

 

Az "A" szekció hanganyaga

 CIVILEK REKLÁMOKBAN - 1%-OS KAMPÁNYOK IDEJÉN

Szekcióvezető: dr. Fazekas Ildikó főtitkár Önszabályozó Reklámtestület

A "B" szekció hanganyaga

CIVILEK MŰSOROKBAN - 1%-OS KAMPÁNYOK UTÁN

Szekcióvezető: Dr. Talyigás Katalin EU-szekértő, Szociális Innováció Alapítvány ügyvezető elnöke

Civil műsorok - ötlettől a megvalósulásig.Mi szükséges egy egy tematikus civil rovat és/vagy adományozási műsor indításához a közszolgálati TV műsorszerkezetében?

Előadó: Zahora Mária 

Előadó: Dr. Mlinarics József ügyvezető MATISZ

Előadó: Mórocz János Mecénás Klub elnöke

Előadó: Barna Erika MR szerkesztő-riporter, a tréning szervezője, menedzsere  

Interaktív félóra - kérdések és hozzászólások  

 

Fotógaléria 1 2

 

A CivilKomP ’06 szakmai és médiatámogatói

Szakmai támogatók, partnerek: Szociális és Munkaügyi Minisztérium Társadalmi Párbeszéd és Civil Kapcsolatok Főosztálya, Magyar Marketing Szövetség, Magyar Újságírók Országos Szövetsége, Magyar PR Szövetség, Magyar Reklámszövetség, Szövetség a Közcélú Kommunikációért, Önszabályozó Reklámtestület, Szociális Innováció Alapítvány, Magyar Tartalomipari Szövetség, CISZOK, APEH Adóügyi Főosztály, Mecénás Klub, Magyar Telekom

Médiatámogatók: Civilrádió, SANSZ, webSANSZ, Magyar InternetFigyelő, [origo], PályázatVadász, STOP.HU


Az adományozás kultúrája Magyarországon

szakmai konferencia hanganyaga

Szakmai védnök: Dr. Eötvös Pál elnök MÚOSZ

 

Helyszín: MTA Nagyterem (Budapest, Roosevelt tér 9.)

Időpont: 2006.  április 27. 10.00 - 14.00 óráig

Program

Az adományozás tudományos megközelítése, követhető minták

Szakmai moderátor: Dr. Bódi György nonprofit szakértő

Dr. Bódi György gondolatébresztő köszöntője

Az újságírók szerepe, az ismert médiaszereplők lehetőségei az adományozási kultúra fejlődésében - Előadó: Dr. Eötvös Pál elnök Magyar Újságírók Országos Szövetsége,  a konferencia szakmai védnöke

Az adományozás tömegkommunikációjának bemutatása konkrét példán keresztül - Előadó: Dr. Talyigás Katalin EU szakértő

"A kalmár, a herceg és a polgár" Az adományozás szociológiai háttere - Előadó: Dr. Miszlivetz Ferenc szociológus MTA PTI, Európa Tanulmányok Intézet igazgatója   

A civilmarketing fontos területe a forrásteremtés, a támogatók megnyerése. Az ösztönzés marketing eszközei - Előadó: Dr. Hoffmann Istvánné prof. emeritus Corvinus Egyetem Marketing Tanszék

Az adózás és adakozás. 10 év és a tendenciák az APEH tükrében - Előadó: Balázs Eszter főosztályvezető APEH Adóügyi Föosztály

A támogatások gazda(g)sági kérdései. A modern mecénások támogatási, adakozási, jótékonykodási szokásai, fejlődési irányok? - Előadó: Mórocz János Mecénás Klub elnöke

11 jókedvű adományozási tipp, avagy mit tanulhatunk az egyházi szervezetektől? - Előadó: Gosztonyi Géza szociológus, BSZF igazgatója

 "Több öröm, kevesebb adó" Egy kulturális "business" szervezet sikerei és kudarcai - Előadó: Török András Summa Artium Kht. igazgatója

"Egy mindenkiért, mindenki egyért!"NCA támogatással honlap indul az 1%-os kampányokért, a civilekért (prezentáció) - Előadó: Görög Mária A SZEM Műhely képviseletében

Interaktív félóra - kérdések, hozzászólások