Magyar InternetFigyelő

2006.10.07.

Kedves barátaink, kedves klubtársak!

Figyelmetekbe ajánljuk őszi, első Hírhajónkat!

„Tinédzser” találkozó a Karinthyban

A Global Teenager Project egy interaktív, csoportos tanulási folyamat, olyan speciális tanulási módszer, amely sokoldalúan fejleszti a fiatalok szemléletét, személyiségét, ugyanakkor a Tanulói Ciklusok (Learning Circles) szerkezetéből, logikai felépítéséből adódóan fejleszti a nyelvi, technikai készségeket.

A program a tanévben két ciklusban zajlik, ősszel és tavasszal. A különböző országok fiataljai ez idő alatt az Interneten tartják egymással a kapcsolatot angol nyelven.  Idén szeptemberben négy csoport, négy intézmény startolt jó eséllyel a nemzetközi mezőnyben: XVIII. ker., Karinthy Frigyes Gimnázium; XIII. ker., Katona József Közgazdasági Szakközépiskola és Gimnázium; XV. ker., Hartyán Általános Iskola; Miskolc, Istvánffy Gyula Általános Iskola).

Az érdeklődés azonban ennél jóval nagyobb! Egyesületünknek az a nem titkolt célja, hogy a Global Teenager programot minél szélesebb körben elterjessze, mint tanórán kívüli, nevelést-oktatást segítő fejlesztő programot. A projekt bemutatására és megismertetésére kiváló alkalomként kínálkozott a diákok első magyarországi találkozója.

A GTP találkozó helyszínéül a Karinthy Frigyes Gimnázium ajánlotta fel az épület auláját. A résztvevő csoportok fiataljai közül többen sikerrel szerepeltek az Édes Zenenyelvünk c. számítógépes rajzversenyben is.

A rendezvény lényege az a kétfordulós vetélkedő volt, amely élőben prezentálta a tanulói ciklusokban folyó munkát. A rendelkezésre álló idő alatt az első fordulóban a következő témákat mutatták be a fiatalok: MDG (Millennium Fejlesztési Célok – projektirányító szervezetek kiemelten kezelik ezt a témát), Global Teenager Projekt, Internet. A második fordulóban környezetvédelem, kultúra és egészség témakörben kaptak feladatokat a csapatok.

A zsűri feladata sem volt könnyű, hiszen a módszer sajátosságának megfelelően a csapatok egymást segítik a győzelemre. A versenyt végül is a Karinthy Gimnázium csapata nyerte Dékmár Krisztina tanárnő vezetésével. Méltányosságból említendő, hogy a kreativitás mellett a Katona József középiskola csapattudása is nagyban hozzájárult a győzelmükhöz.

A vetélkedő szüneteiben zenés produkciók (Kecskés Barbara ének, Szőke Diána zongora, Fábry Matyi zsönglőr) és büfé fokozták a jó hangulatot, majd a Szíriusz Egyesület Mágus játéka zárta az estébe nyúló találkozót 2006. szeptember 23-án.

Támogatóink a következők voltak: Pestszentlőrinc–Pestszentimre Önkormányzata, Pestszentlőrinc–Pestszentimre Ifjúságért Közalapítvány, Karinthy Frigyes Gimnázium, Pellegrini Pékség, Orbán és Társa Kft. Köszönjük!

(Mozga)

Erdélyi tábor /Románia /  2006.08.13.- 2006.08.19.

A ClubNetCet Egyesületnek köszönhetően a Gyomaendrődön táborozó romániai fiatalokkal együtt Mi is részt vehettünk a GTP tábor romániai programján és táborában. A tábor helye az Etéd melletti Dávid tanya volt, mely egy festői környezetben helyezkedik el.

Magyarországról 7 fiatal vett részt, négy általános iskolás Gyomaendrődről és három középiskolás Budapestről, valamint a romániai fiatalok, akik előző héten nálunk táboroztak. Augusztus 13-án vonattal indultunk el és Segesvárig. Nagyon fárasztó út volt, hét órát utaztunk. Az utazás alatt csodáltuk a tájat, mely hegyes-dombos. Láttuk Déva várát is a vonatból. Amikor Segesváron leszálltunk a vonatról, két kis busszal folytattuk az utat a szállásig. Útközben láttuk a Segesvári ütközet színhelyét és a Petőfi emlékszobrot. Amikor elfoglaltuk a szállást és megvacsoráztunk, a táborvezető ismertette a programot.

- Kedden reggel a Firtos várához mentünk, ami egy jó kis gyalogtúra volt fel az 1065 méter magas várromhoz. Visszafelé a kilátónál piknikeztünk, majd a hazafelé vezető utat szekéren tettük meg. Felejthetetlen élmény volt számunkra. Vacsora után következett a bővebb ismerkedés. Játékos formában megtanultuk egymás nevét, bemutattuk saját magunkat. Mindenki mondott magáról néhány jellemző mondatot, és ezután lehetett kérdéseket feltenni.

- Szerdán reggel busszal indultuk egy egész napos kirándulásra, a Parajdi sóbányához, továbbá Korondra és Szovátára -a Medve-tóhoz, ahol megfürödtünk a sósvízben. Csodálatos tájakat láttunk végig. Elfáradva, de vidáman értünk haza este. Vacsora és következett az esti élménybeszámoló. A táborvezető kérte, hogy mindenki írja le az addigi élményeit.

- Csütörtökön délelőtt volt a táborban az un. GTP nap. Ekkor olyan feladatot kaptunk, hogy mutassuk be városunkat, ahonnan jöttünk. Le kellett rajzolni a települést a nevezetes épületek megjelölésével, és három híres embernevét is fel kellett írni, akiknek a neve összefügg a várossal . A mi kis csapatunk kitett magáért, mert Gyomaendrődöt nagy sikerrel mutattuk be.

Ebéd után megnéztük a közeli faluban lévő Szalmakalap Múzeumot. Nagyon érdekes volt az a több mint kétszáz szalmakalap és az udvaron lévő sok –a víz által megformált kő. Ezzel díszítették az udvart. Érdekes volt még a sok jelzőtábla, ami az udvaron volt. Mindegyik egy-egy helyiséget jelzett azok közül, ahonnan voltak már látogatók. Mi a Gyomaendrőd felé mutató táblát helyeztük el. Ha valaki arra jár, feltétlen nézze meg és tudja, hogy azok mi voltunk.

A kirándulásból hazaérkezve, vacsora és tábortűz. Késő estig gyönyörködtünk a tábortűz csodálatos fényeiben, miközben közösen énekelgettünk.

- Pénteken Segesvárra mentünk kirándulni, ahol megnéztük a várat, az óra tornyot, múzeumot és magát a várost. Este értünk haza, sajnos szomorúan, mert másnap korán reggel indultunk vissza Magyarországra. Sok- sok élménnyel lettünk gazdagabbak.

Utólag szeretnénk köszönetet mondani a  ClubNetCet Egyesületnek, a Templárius Alapítványnak és a romániai Amőba Alapítványnak, hogy részt vehettünk ebben a táborban.